czwartek, 9 lutego 2012

ALICE SEBOLD "Córeczka"


Pani Seboldt jest osobą o bardzo ciekawym życiorysie. Studiowała aż na trzech uczelniach, a pierwszą książkę opublikowała dopiero w wieku 36 lat. Większość zapewne kojarzy ją, jako autorkę bestselleru „Nostalgia anioła”

„Córeczkę” chciałam przeczytać, bo jakiś czas temu pojawiały się na jej temat same pochlebne recenzje. Stwierdziłam, że może to być dobry początek na poznanie twórczości autorki. Cóż, tym razem niestety się myliłam.

„Córeczka” zaczyna się w momencie, gdy Helen Knightly zabija swoją chorą matkę, z którą nie potrafi wytrzymać już ani chwili dłużej. Dalsza część książki jest jej ucieczką od tego, co zrobiła oraz wspomnieniami z okresu dzieciństwa. Akcja opiewa na mniej więcej 2 lub 3 dni poprzetykane historiami, które przypominają się Helen w najmniej prawdopodobnych momentach. Są to wspomnienia pełne bólu i tajonego żalu do matki za to, jaka była.
Niestety ja tego nie kupuję. Męczyłam się niesamowicie czytając tę książkę, działania kobiety były dla mnie kompletnie nieracjonalne, retrospekcje przebiegały chaotycznie. Może zwyczajnie nie lubię książek, w których mało się dzieje… nie było tu dla mnie nic fascynującego.

Do autorki bynajmniej się nie zniechęcam, mam zamiar przeczytać jeszcze przynajmniej „Nostalgię anioła”. Wierzę, że zrehabilituję nią sobie początkowe rozczarowanie Alice Sebold. Co do „Córeczki”, decyzję pozostawiam wam.

___

Z ogłoszeń parafialnych:
Moja siostra bierze udział w konkursie na modelkę. Bardzo chciałabym pomóc jej wygrać, w związku z czym proszę was o oddanie na nią głosu. Głosować można tylko raz, także każdy głos jest na wagę złota. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

10 komentarzy:

  1. Tej książki nie czytałam, ale temat mnie zaciekawił

    OdpowiedzUsuń
  2. Tej autorki czytałam jedynie "Nostalgię anioła", ale wywarła ona na mnie tak wielkie wrażenie, że śmiało mogę sięgać w ciemno po inne jej książki:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli "Nostalgię anioła" muszę znaleźć w trybie now :)

      Usuń
  3. Ja tej isarki chcę przeczytać "Nostalgię Anioła" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w domu "Nostalgię anioła" i "Szczęściarę", ale jeszcze żadnej nie czytałam. Muszę w końcu przekonać się czy pisarstwo tej autorki mi odpowiada.
    Niestety Twojej siostrze nie mogę pomóc, bo nie mam konta na fb.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Nostalgia anioła" zrekompensuje ci tą lekturę z nawiązką. Próbowałam przebrnąć przez "Córeczkę" oraz "Szczęściarę" ale niestety bezowocnie, nie dałam rady. Niemniej jednak mając w pamięci "Nostalgię..." autorkę miło wspominam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam 'Nostalgię anioła', która nie do końca mnie zachwyciła. Pozostałe książki tej pani mam w planach, ale na pewno nie w najbliższym czasie.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli będzie okazja to przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Autorki nie znam i owej książki też nie więc raczej sobie podaruję

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chcę zapoznać się z tą autorką, ale najpierw przeczytam "Nostalgię anioła" ;D
    Pozdrawiam ciepło i zapraszam do mnie http://mylittlelibrary-gumciobook.blogspot.com/
    Świetny blog, dodaje się do obserwatorów i licze na to również z twojej strony ;)

    OdpowiedzUsuń